Revlon ogłosił upadłość
Strona głównaUrodaWiadomości kosmetyczneRevlon ogłosił upadłość. Czy popularne kosmetyki znikną ze sklepowych półek?

Revlon ogłosił upadłość. Czy popularne kosmetyki znikną ze sklepowych półek?

[dropcap_large]R[/dropcap_large]evlon, producent kosmetyków i perfum z 90-letnią tradycją, ogłosił upadłość. Czy to oznacza, że już niedugo nie zobaczymy na półkach takich popularnych produktów, jak podkład Revlon Colorstay czy szminka Revlon Super Lustrous?

Konkurencja w branży beauty jest ogromna. Coraz trudniej jest się przebić nowym markom – muszą wyróżnić się czymś naprawdę wyjątkowym albo dobrze wypromować. Obecne czasy są najwyraźniej trudne także dla legendarnych firm. Od kilku lat z problemami finansowymi borykał się między innymi Revlon. Teraz przedsiębiorstwo ogłosiło bankructwo.

Revlon ogłosił upadłość

Revlon złożył w Stanach Zjednoczonych wniosek o upadłość, ale z programem naprawczym – ochroną przed roszczeniami wierzycieli. Co to oznacza? Nie jest to tożsame z całkowitym zniknięciem firmy z rynku.

Jest nadzieja, że zarząd Revlon będzie mógł zrestrukturyzować przedsiębiorstwo i przywrócić swoją wysoką pozycję. Potrzebuje na to wsparcia finansowego, ponieważ obecnie spółka ma ponad 3 miliardy dolarów zadłużenia. Aby móc naprawić błędy i przywrócić firmę do działania, potrzebuje niemal 600 milionów dolarów wsparcia (zostanie ono zapewnione przez wierzycieli).

Dzisiejsze zgłoszenie pozwoli firmie Revlon oferować naszym konsumentom kultowe produkty, które dostarczamy od dziesięcioleci, jednocześnie zapewniając wyraźniejszą ścieżkę dla naszego przyszłego rozwoju – mówiła Debra Perelman, CEO Revlon.

Oznacza to, że prawdopodobnie kosmetyki Revlon nie znikną ze sklepowych półek. Mogą za to zmienić się ich formuły. Zadłużenie firmy jest bowiem spowodowane głównie problemami na ścieżce dostaw składników przez pandemię i żądaniem producentów płatności z góry – przykładowo do stworzenia szminki Revlon potrzeba ok. 40 różnych komponentów, a niektóre z nich są trudno dostępne.

Zmienił się też system pracy wielu osób – kobiety rzadziej wychodziły z domu, pracując zdalnie, przez co ograniczyły kupowanie kosmetyków do makijażu. Revlon utracił też część klientek na rzecz mocno promowanych produktów celebrytek, np. Kim Kardashian czy Kendall Jenner.

Pod szyldem Revlon wychodzą takie marki jak Elizabeth Arden, American Crew, Britney Spears Fragrances, Christina Aguilera Fragrances, perfumy John Varvatos czy Juicy Culture.

XO Dżo

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You might also like